Електричний пором на сонячних батареях

Пором на сонячних батареях став реальністю в Індії. Департамент водного транспорту штату Керала погодився використати його для перевезення пасажирів у районі Алаппужа. ADITYA, перша пором в Індії на сонячних батареях і найбільше судно в країні, що працює на сонячній енергії. Пором спроектований компанією NavAlt Solar and Electric Boats та побудований Navgathi Marine Design and Constructions у Кочі, Індія.

На відміну від дизельних колег, новий пором працює тільки від сонячної енергії, він повністю безшумний і не створює шкідливих викидів. Судно розраховане на перевезення 75 пасажирів, а його екіпаж – 3 особи. Відстань у 2,5 кілометра між Вайкомом та Таванаккадавою парою долає за 15 хвилин при швидкості 5,5 вузлів (10 км/год), проте форма корпусу дозволяє йому розганятись до 7,5 вузлів.

Катамаран завдовжки 20 і завширшки 7-метрів покритий 140 м2 сонячних панелей потужністю 20 кВт. На відміну від круїзного катера, який використовує силову установку три – чотири години на день, пороми працюють 6-10 годин на день. Це означає, що акумулятори, двигуни та системи управління повинні бути надійними та ефективними, тому в кожному корпусі судна встановлено літій-іонну акумуляторну батарею вагою 700 кг виробництва компанії Valence. Загальна ємність батареї 50 кВтг. Від акумуляторів живляться два електродвигуни потужністю по 20 кВт. Незалежні електричні системи двигунів гарантують, що навіть якщо одна з них вийде з ладу, судно безпечно досягне берега.

Термін служби акумуляторів залежить від глибини розряду, яка визначається типом батарей. Значить від типу акумуляторів залежить ємність, габаритні розміри та вага акумуляторної батареї. Наприклад, літієві акумулятори Valence безпечно розряджати до 80% ємності, а свинцево-кислотні лише до 50%. За максимальної глибини розряду літієві батареї витримують 2500 циклів, а свинцево-кислотні 500.

Вартість експлуатації сонячного порома – 6,2 дол. США на день або 2150 дол. США на рік, це в двадцять разів менше, ніж у дизельного порома такого ж розміру. Термін окупності судна не менше трьох років.

Перша сонячна пором створена на експерементальній основі, але як тільки вона стане успішною, організатори проекту планують використовувати аналогічні судна на інших маршрутах і в перспективі замінити ними дизельні пороми.