Акумулятор 4680 – supercell з високою ефективністю і підвищеною безпекою

Акумулятор 4680 діаметром 46 мм і довжиною 80 мм вважається проривом у виробництві акумуляторів. Аналітики та експерти галузі відзначають, що він забезпечує в п’ятеро більшу щільність енергії та в шість разів більшу потужність, ніж традиційна батарея 2170, а також покращує запас ходу електромобіля щонайменше на 20%.

Хоча серед виробників електромобілів найбільш поширені пакетні та призматичні типи акумуляторів, автовиробники, такі як BMW, GM і Stellantis, все частіше використовують циліндричну батарею 4680 через її переваги.

Майже всі великі виробники акумуляторів, включаючи корейські компанії LG Energy Solution, SK On і Samsung SDI, прагнуть до масштабного виробництва. Однак ніхто ще не досяг успіху, головною проблемою є технологія, необхідна для масового виробництва.

Гра-чейнджер і “зброя”

На початку цього року генеральний директор LG Energy Кім Дон Мен оголосив, що компанія планує розпочати масове виробництво більших циліндричних елементів, які використовує Tesla Inc., уже в серпні.

Інший представник LG Energy підкреслив, що досягнення масового виробництва батареї 4680 може кардинально змінити ситуацію. Будучи третім за величиною виробником акумуляторів у світі, LG Energy розглядає батарею 4680 як важливий інструмент для зміни ринкової динаміки після китайських CATL і BYD Co.

“Акумулятор 4680 – це зброя, за допомогою якої можна змінити динаміку ринку”, – заявив чиновник .

Тепер керівники компанії очікують розпочати масштабне виробництво 4680 акумуляторів у грудні, на чотири місяці пізніше, ніж планувалося спочатку. У разі успіху LG стане першою компанією у світі, якій це вдалося. LG також оголосила, що постачатиме нові батареї Tesla та іншим клієнтам.

Крім того, ставки високі, оскільки Tesla, другий за величиною виробник електромобілів у світі після китайської BYD, як повідомляється, стикається з проблемами у розробці 4680 акумуляторів власними силами. Компанія бореться з технологічними проблемами, включно з низьким виходом продукції, що ускладнює спроби LG стати першою, хто масово виробляє ці батареї.

Статус Supercell за продуктивність і економічні переваги

Акумулятор 4680 часто називають суперелементом завдяки його вищій ефективності, підвищеній безпеці та нижчій вартості порівняно зі звичайними акумуляторами.

Акумулятор типу 4680 важить на 70-80% менше, ніж аналогічні пакетні або призматичні батареї, але при цьому забезпечує однакову щільність енергії , що забезпечує більший діапазон руху. Його конструкція усуває потребу в окремих модулях, спрощуючи систему керування акумулятором (BMS) і підвищуючи безпеку .

Однак представники галузі відзначають, що виробництво 4680 батарей із ключовими компонентами – катодом, анодом, електролітом і сепаратором – усередині цилін складним завданням. Аналітики прогнозують, що може знадобитися принаймні десять років, щоб електромобілі повністю запровадили акумулятор 4680 у комерційних цілях.

Тим часом є надії, що корейська компанія може першою розробити акумулятор наступного покоління. Як зазначив керівник галузі, в разі успіху це отримає значну перевагу в залученні автовиробників, таких як BMW і Mercedes-Benz, які зараз значною мірою покладаються на китайські призматичні батареї.

Джерело: Interesting Engineering